Szybki spadek wagi i atrakcyjny wygląd? Teraz możesz mieć wszystko!

Maskowanie zbędnych kilogramów w okresie jesienno-zimowym to niewielkie wyzwanie, zwłaszcza gdy luźne tuniki i swetry typu oversize należą do głównych trendów sezonu. Z nadejściem wiosny i pojawieniem się dopasowanych, seksownych sukienek na lato przykrywanie fałdek workowatymi ubraniami nie wydaje się już tak dobrym rozwiązaniem – dużo lepszą opcją jest powrót do prawidłowej masy ciała. W kwestii normalizacji wagi warto postawić na sprawdzone metody odchudzania, czyli zmianę sposobu odżywiania i wzrost aktywności ruchowej. Popularne "diety cud" zamiast pomóc, mogą bowiem zaszkodzić zdrowiu poprzez doprowadzenie do niedoboru ważnych składników odżywczych.

Dlaczego warto dbać o sylwetkę?

Celebrytki o pełnych kształtach i modelki plus size przekonują, że kobiece ciało jest piękne bez względu na wagę, ale akceptacja zbędnych kilogramów nie jest równoznaczna ze zdrowym podejściem do kwestii wyglądu. Jeśli w trakcie zimowych miesięcy twoje ciało zaokrągliło się, nie miej złudzeń – każdy nadprogramowy kilogram stanowi zagrożenie dla zdrowia, zwiększa bowiem ryzyko wystąpienia cukrzycy, nadciśnienia i innych chorób. Właśnie dlatego utrzymanie prawidłowej masy ciała powinno być twoim priorytetem, zwłaszcza że szczupła sylwetka korzystnie wpływa na samopoczucie i pewność siebie.

Od czego zacząć odchudzanie?

Wzrost masy ciała jest nieunikniony, jeśli błędom żywieniowym towarzyszy siedzący tryb życia, dlatego walkę z nadwagą zacznij od podstaw:

  • Ogranicz spożycie słodyczy – w okresie jesienno-zimowym trudno odmówić sobie ciastek i czekoladek, ale z nadejściem wiosny łatwiej powiedzieć bombom kalorycznym stanowcze "nie". Bogate w cukier przekąski zastąp sezonowymi owocami.
  • Jedz wtedy, gdy naprawdę czujesz głód – lekkie ssanie w żołądku często jest oznaką pragnienia, dlatego najpierw wypij szklankę wody i odczekaj kilka minut. Jeśli uczucie głodu nie minie, siegnij po jedzenie.
  • Postaraj się spożywać posiłki o podobnej porze – rutyna pomaga uniknąć skoków wagi.
  • Zacznij się ruszać – pójdź na spacer, namów koleżankę na nordic walking lub przejażdżkę rowerem; pamiętaj, że każda forma aktywności ruchowej poprawia tempo przemiany materii i wspomaga proces odchudzania.
  • Przeanalizuj swój sposób odżywiania i zastanów się, które nawyki żywieniowe działają na twoją niekorzyść. Często sięgasz po kaloryczne przekąski? Jesz obfite kolacje tuż przed położeniem się do łóżka? Spójrz na swój jadłospis krytycznym okiem i nie wahaj się wprowadzić niezbędnych modyfikacji.
  • Jeśli mimo zmian w diecie nie tracisz na wadze, skonsultuj się z dietetykiem, który dostosuje jadłospis do twoich potrzeb i stanu zdrowia.

Dieta dla zdrowia i urody

Zmniejszenie kaloryczności posiłków to podstawa walki z nadwagą, ale "odchudzenie" jadłospisu nie powinno iść w parze z jego zubożeniem o ważne dla zdrowia składniki odżywcze. Prawidłowe funkcjonowanie organizmu zależy bowiem od podaży odpowiedniej ilości białek, węglowodanów i tłuszczów. Równie ważne są witaminy oraz składniki mineralne, które regulują dziesiątki procesów zachodzących w twoim ciele.

Jeśli nie chcesz, by zmiany w sposobie odżywiania doprowadziły do niedoboru cennych substancji, sięgnij po suplement diety. Wybierz preparat, który ma w swoim składzie:

  • chrom – pierwiastek ten zmniejsza apetyt na słodycze i korzystnie oddziałuje na metabolizm tłuszczów, białek i węglowodanów, dzięki czemu wspomaga efekt diety;
  • witaminy z grupy B – poprawiają samopoczucie i dodają energii;
  • polifenole (np. oleuropeina) – przeciwutleniacze chronią organizm przed działaniem wolnych rodników.

Wszystkie z wyżej wymienionych substancji znajdziesz w polskim suplemencie dla kobiet Harmonella®, który zawiera również cynk oraz selen, czyli pierwiastki poprawiające stan skóry, włosów i paznokci. Dzięki preparatom o kompleksowym działaniu, takim jak Harmonella®, możesz w prosty sposób zadbać jednocześnie o swoją wagę, zdrowie i atrakcyjny wygląd.

materiał Partnera Harmonella®